7 priser og 115 hædersbevisninger blev uddelt til Billund Kommunes Sports- og Kulturgalla

Fredag aften blev spændingen udløst, da Billund Kommunes idrætsudøvere, kulturaktører, talenter, trænere og hold blev hyldet til dette års Sports- og kulturgalla. Stemning var helt i top hos de over 400 forventningsfulde gæster, da showet løb af stablen i Billund Idrætscenter.

Billund Idrætscenter var i dagens anledning pyntet op til galla, da over 400 gæster var samlet for at hylde ildsjæle og talenter inden for Billund Kommunes sports- og kulturliv.

Konferencier, Lars Meldgaard, ledte publikum trygt gennem aftenen hvor Borgmester Stephanie Storbank og Udvalgsformand Simon Nicolajsen Jørgensen uddelte priser og hædersbevisninger sammen med formanden for Kultur- og Fritidsrådet Anette Grønholt Andersen, som uddelte prisen til Årets Kulturtalent 2022. Der var både rørte, glade og overraskede prismodtagere på scenen, og i bedste awardstil en videohilsen fra et par af vinderne, som desværre ikke havde mulighed for selv at modtage prisen på scenen.

Årets prisvindere fik en glas award med indgravering, et diplom samt en buket blomster. Vinderen af den prestigefyldte Ærespris modtog en stor gulvvase fra Lyngby Porcelæn med indgravering, et diplom, en buket blomster samt en gavecheck på 5.000 kr.

Modtagerne af hædersbevisninger fik overrakt en figur fra Morsø som anerkendelse for deres flotte præstationer i 2022.

Der skal lyde et stort tillykke til alle prisvindere og til modtagerne af hædersbevisninger.