Har du lyst til at være med i et frivilligt arbejde er der masser af muligheder. Du kan enten selv kontakte en af de mange foreninger i kommune, eller henvende dig til frivillighedskonsulenten der kan være med til at afklare, hvad du gerne vil deltage i, fortælle dig om mulighederne samt skabe kontakt til konkrete foreninger.

I Billund Kommunes forenings-, booking- og tilskudssystem kan du finde en oversigt over mange af de foreninger der hører til i kommunen.

Find forening

Frivilligcenter Billund har også en liste over nogle af foreningerne i kommunen, der yder en indsats på socialområdet.

Besøg den sociale vejviser

Råd og vejledning

Vores frivillighedskonsulent tilbyder råd og vejledning om arbejdet som frivillig og med frivillige.

Du kan kontakte frivillighedskonsulenten, hvis du f.eks. vil

• have hjælp til at komme videre med en god idé
  • samarbejde med foreninger eller kommunen
  • vide mere om mulighederne for at blive frivillig
  • inddrage frivillige i et projekt eller et arrangement
  • vide mere om hvilke frivillige tilbud, der er i vores kommune.

Både enkeltpersoner, institutioner, virksomheder og foreninger kan kontakte frivillighedskonsulenten.