Foredragsrække om tiden efter diagnosen

Et tilbud til dig der har fået en demensdiagnose inden for det sidste år og til dine pårørende.

Kognitiv stimuleringsterapi (CST)

Tilbydes som en blanding af kognitiv træning og fysisk træning.
Forløbet varer syv uger, hvor vi mødes to gange om ugen i hold på 6-8 personer.
Hvordan kommer jeg med på det hold?

• Demenskonsulenten kan henvise dig til tilbuddet, hvorefter du bliver kontaktet af personalet, der udbyder holdet.
  • Du kan selv kontakte Sundhed og træning for at blive skrevet op til næste hold.

Værestedets daghjem

Er for dig, der har en demens diagnose, og som gerne vil mødes med ligestillede omkring meningsfulde aktiviteter. Tidbuddet er typisk til dig, der er lidt længere i dit sygdomsforløb eller af anden årsag, ikke kan komme i KLUB MellemRum.

Hvad kan jeg lave i daghjemmet?
Når vejret tillader det, tager vi på ture ud i det blå. Enten tager vi formiddagskaffen med eller spiser frokost i det fri. Maden medbringer vi enten fra eget køkken eller køber den undervejs. Det gratis at deltage i vores aktiviteter, men maden skal du selv betale.

Du skal kontakte visitationen for at blive visiteret til tilbuddet.

Du finder Værestedets daghjem på Skolevej 2 i Billund. Vi holder åbent alle hverdage kl. 09.30-15.30.
Du kan træffe personalet på værestedet alle hverdage kl. 9-15.

Du skal selv sørge for transport til og fra daghjemmet. Vi som Kommune har indgået aftale med Solveigs Taxa, hvor der kan benyttes kørselsordning af visiteret borgere i Billund Kommune.

kontaktoplysninger til Selveigs Taxa telefon 74 84 16 68

Har du meldt din ankomst men bliver forhindret, skal du sende afbud til Solveigs taxa og til os.

Klub MellemRum

Er et tilbud til dig, som er tidligt i dit demensforløb, eller som oplever symptomer, der har påvirket din hukommelse eller nedsat dit initiativ.
Du har brug for et frirum/pusterum i hverdagen med et positivt og meningsfyldt indhold.
Du har lyst til at mødes og være med i et fællesskab med ligestillede.

KLUB MellemRum tilbyder forskellige hold med aktiviteter, som tager udgangspunkt i dine ønsker og interesser. Du kan læse mere om de forskellige hold nedenfor.