Når du er fyldt 16 år, kan du

• vælge at fortsætte i den kommunale tandpleje. Vi indkalder dig i din elektroniske postkasse, som vi plejer.
  • vælge en privat tandlæge. Husk at kontakte os, inden du skifter til en ny tandlæge.

Men hvis du er i gang med tandregulering ("bøjler"), skal du blive i den kommunale tandpleje.

Selvbetjening til vores kommunale tandpleje

Når du logger på, kan du

• bestille tid til tandeftersyn eller en "ekstra tid"
  • ændre eller aflyse dine aftaler
  • få et overblik over dine aftaler hos Tandplejen
  • opdatere dine helbreds oplysninger
  • ændre dine kontakt oplysninger
  • læse beskeder fra Tandplejen
  • læse din journal

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for et godt råd, eller hvis du har tandpine eller slået tænderne.

Tandlægeskifte

Tandlægeskift mellem Billund Kommunale Tandpleje og privat praktiserende tandlæge/anden kommunal tandpleje kan kun foretages én gang årligt. Som udgangspunkt skal konkrete påbegyndte behandlinger færdiggøres, før der kan foretages tandlægeskift.

Gratis tandpleje

Du har gratis tandpleje, indtil du fylder 22 år, hvis du er født i 2004 eller senere.

Sidste besøg hos os

Når du afsluttes fra den kommunale tandpleje, beder vi dig fortælle, hvilken ny tandklinik du vælger. Vi kan sende din journal videre og give tandlægen besked om, hvornår du næste gang skal indkaldes til tandeftersyn.